שלושה יצורים טורדניים- והדרך להיפרד מהם

מערכת שורש  יד שבט, תשעח  1/30/2018

הרחקת יונים ומטרידים אחרים יכולה להיות קשה. קבלו כמה עצות
.......................

שלושה יצורים טורדניים- והדרך להיפרד מהם
הדירה שלנו היא המבצר הפרטי שלנו. אנחנו משקיעים בה זמן ואנרגיות, מקפידים לנקות אותה, לסדר ולארח בה רק את האנשים שאנחנו באמת רוצים לראות שם, לידנו. מצד שני, לפעמים מגיעים לביקור כמה אורחים רצויים הרבה פחות. הם מעבירים איתם מחלות, פוגעים בבריאות או מסבים רעשים מיותרים שמפריעים לשגרת החיים שלנו. הנה שלוש דוגמאות ליצורים כאלה בדיוק, וגם שלושה פתרונות כדי להיפרד מהם.

המצבים שבהם היונה פחות רצויה
כל מי שהקשיב בשיעורי תנ"ך בבית הספר זוכר את הסיפור על תיבת הנוח ועל היונה שבישרה על סוף המבול. מאז היא נחשבת לסמל השלום והיא גם נתפסת כמי שמסמלת טוהר בזכות צבעה הלבן. אלא שאנחנו נוטים לשכוח מכל הטוב הזה כשהיא מתמקמת על אדן החלון ומחליטה לבנות לעצמה קן במקום לא ממש אידאלי. שם היא מרעישה, מטילה את צואתה, משאירה ניחוחות מרים וגם מעבירה אלינו כינים ומחלות שונות. הרחקת יונים היא ללא ספק דרך טובה לפתור את הבעיה הזו. אם אתם ממהרים לחשוב על הדברה כפתרון כדאי שתעצרו לרגע ותבינו שאין באמת סיבה לעשות את זה. למעשה, פתרונות כמו דוקרנים או רשת יפתרו את הבעיה לטווח ארוך וימנעו גם מהחברות שלה להגיע בעקבותיה.

אימאל'ה – עכברוש בבית
עכברושים או חולדות הם בטח לא רצויים, ואף אחד מאיתנו לא רוצה להיתקל בהם באמת. הבעיה היא שכאשר חולדה מגיעה לביקור, רובנו גם ממהרים לסגור את הדלת ולקוות שהיא פשוט תצא לבד. בפועל זה לא באמת קורה, וגם אם כשתפתחו את הדלת מחדש תגלו שהחולדה לא שם, מומלץ להמתין עם השמפניה. בהחלט הגיוני להניח שהיא עדיין שם, במקום מסתור שמצאה מאחורי הארון או בפינת החדר. אז לא, אין סיבה שתתנו לה להקים לעצמה בית ובהחלט מומלץ לטפל בבעיה במהירות האפשרית. אם לא תעשו את זה תגלו בקרוב גללים לא אטרקטיביים וכמה חיידקים שעברו אל בני הבית.

חרקים שצריך להרחיק
הבעיה הזו מוכרת כמעט בכל בית בישראל, וכל מי שאי פעם השאיר עוגה על השיש ביום חם במיוחד גילה שיירת נמלים חוגגת על השוקולד והפחמימות. כדי להימנע מהבעיה הזו אפשר לאטום שאריות מזון ולהקפיד על משטחים נקיים להפליא, אבל חשוב לא פחות לבצע הדברה מקצועית ונכונה. כך ניתן לזהות את מקום מושבן של הנמלים, לטפל בבעיה מהיסוד וגם למנוע את חזרתן של הנמלים בהמשך. באופן דומה רצוי למנוע מראש גם את ביקורם של המקקים, אלה שנמשכים בעיקר לאשפה או לביוב ומצליחים לעורר בנו גועל. אם אפשר לבצע הדברה יסודית וגם לדאוג שלא יחזרו (לפחות למשך שנה), הרי זה משובח.